رفیق محمد جواد کلباسی

اکتبر 5, 2009 at 7:36 ق.ظ. بیان دیدگاه

11 مرداد سال 1360 کمونیست قهرمان رفیق محمد جواد کلباسی شجاعانه در مقابل جوخۀ آتش دشمنان کارگران و زحمت کشان ایستاد و با نثار جان خود به عهدی که با جنبش انقلابی توده ای بسته بود وفا کرد.11 مرداد سال 1360 کمونیست قهرمان رفیق محمد جواد کلباسی شجاعانه در مقابل جوخۀ آتش دشمنان کارگران و زحمت کشان ایستاد و با نثار جان خود به عهدی که با جنبش انقلابی توده ای بسته بود وفا کرد.
رفیق محمد جواد کلباسی در اصفهان به دنیا آمد، دوران دبیرستان را در اصفهان به اتمام رساند و در دانشگاه تبریز در رشتۀ تاریخ به تحصیل ادامه داد. عشق رفیق محمد جواد به رهائی توده ها، او را به صفوف مبارزین علیه رژیم شاه و امپریالیسم کشانید و فعالیت خود را با » سازمان مجاهدین خلق» آغاز نمود. در پی ضرباتی که به » سازمان مجاهدین خلق» وارد شد، محمد جواد دستگیر شد و با مقاومت درخشان خود در شکنجه گاه های شاه با حفظ اسرار خلق به 3 سال زندان محکوم شد. رفیق محمد جواد کلباسی در ابتدای دستگیری اش در زندان فعالانه نسبت به مسائل ایدئولوژیک برخورد می کرد و در نتیجۀ تعمق و مطالعات علمی، به حقانیت مبارزه پرولتاریائی رسید و مارکسیسم – لنینیسم را به مثابۀ علم رهائی طبقۀ کارگر، راه نمای مبارزات انقلابی خود قرار داد. رفیق محمد جواد 2 سال در زندان تبریز بود و با شروع دورۀ به اصطلاح فضای باز سیاسی، به زندان اصفهان منتقل شد. در زندان اصفهان، رفیق در کنار سایر رفقای کمونیست در زندان، به فعالیت خود یعنی مبارزۀ ایدئولوژیک با مبارزین سیاسی و کار سیاسی با زندانیان عادی ادامه می داد و این در شرایطی بود که عناصری مرتجع چون آخوند سید مهدی هاشمی ( همکار ساواک)، آخوند خُلد برین، عناصر » فالانژ» ( حزب اللهی آن زمانی) و برخی از مجاهدین زندان به اشکال مختلف برایش محدودیت ایجاد نموده و لات های زندان عادی را علیه کمونیست ها و وی تحریک می کردند. مقاومت و مبارزه در زندان، مسلح شدن رفیق به مارکسیسم – لنینیسم و عشق عمیق او به رهائی طبقۀ کارگر و زحمت کشان، شرایط را برای ارتقاء وی به موضع یک کمونیست پیگیر و سرسخت فراهم کرد.
رفیق محمد جواد پس از آزادی از زندان (اواخر دورۀ سلطنت) در کنار رفقائی چون رفیق شهید محمود طریق الاسلامی، اولین محافلی را که بعد از انقلاب سنگ بنای تشکیلات اصفهان » راه کارگر» شدند، به وجود آورد.
رفیق محمد جواد عضو کمیتۀ اصفهان و مسئول بخش کارگری در منطقه بود. تلاش بی وقفه و مبارزۀ بی دریغ رفیق و یارانش، بذر کمونیسم را در کارخانه ها و محلات کارگری اصفهان ان چنان عمیق کاشت که هرچند بار که درو شود، دوباره خواهد روئید. بعد از بارها زیر ضرب رفتن تشکیلات اصفهان، باز هم چنان ریشه هائی که در اعماق نفوذ کرده اند، سربلند می کنند و به عرصۀ مبارزه گام می گذارند تا پرچمی را که با خون طریق الاسلامی ها،ثابت جوها، شاهکری ها، بازرگان ها و کلباسی ها سرخ شده است بر دوش کشند.
در چهاردهم تیر ماه سال 1360 خانۀ تشکیلاتی رفقا محمود طریق الاسلامی، محمد جواد کلباسی و دیگر رفقا مورد تهاجم دشمنان طبقۀ کارگر قرار می گیرد و این کمونیست های انقلابی و کادرهای برجستۀ جنبش کمونیستی ایران را دستگیر می کنند و بعد از شکنجه های بسیار وحشیانه، رفیق محمد جواد کلباسی اعدام می شود. هنگامی که جسدش تحویل گرفته می شود، آثار شکنجه ها کاملاً مشهود بوده است. رفیق محمد جواد کلباسی، کادر قهرمان سازمان ما در » تخت فولاد» اصفهان به خاک سپرده شد، اما خون او و یارانش در پیکر جنبش کمونیستی جاری گشته و ان را توانمند تر ساخته است. ما با سرمشق قرار دادن مبارزۀ انقلابی و مقاومت خونین رفقای قهرمانمان در راه شکست ناپذیر کمونیسم خواهیم جنگید و یاد پر افتخارشان را گرامی خواهیم داشت.

Entry filed under: محمد جواد کلباسی، کمونیست پیگیر و سرسخت.

رفیق داراب کریمی رفیق کوروش کیانی

بیان دیدگاه

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


ما بسیاریم

6933_102092729808071_100000220343895_56806_4034865_n


f2 ارسال به فیس بوک
----------------------------------
 دفتر یادبود جانباختگان راه کارگر در فیسبوگ

" دفتر یادبود جانباختگان راه کارگر " در فیسبوگ

تقویم

اکتبر 2009
د س چ پ ج ش ی
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Feeds